Hogyan forgatta fel az ausztrál Procreate a digitális művészeti világot.
A nagy sikerű digitális művészeti alkalmazás, a Procreate készítői nem számítottak ekkora sikerre, amikor elkezdték.
„Habár programozok, nem vagyok túl jó benne” – állítja James Cuda, az alkalmazást fejlesztő cég, a Savage Interactive társalapítója.
Tasmania: Ausztrália szigeteinek Szilícium-völgye.
Cuda, aki azóta alkot, mióta először ceruzát fogott a kezébe, szabadúszó webdizájner volt Tasmaniában, az Ausztráliától délkeletre fekvő sziklás szigetállamban. Még 2010-ben egy iPaden kezdett el rajzolni, és ez az élmény elindított benne valamit. Az a merész ötlet született meg benne, hogy létrehozzon egy olyan alkalmazást, amely segít másoknak felfedezni a vázlatrajzolás, a festés és az illusztráció világát.
A probléma csak az volt, hogy ennek az ötletnek a megvalósításához Cuda csak a szükséges eszköztár felével rendelkezett. Véletlenül találkozott Lloyd Bottomley-vel, aki autodidakta módon tanult meg programozni, és szintén Tasmaniából származik.
„Az, hogy rátaláltam Lloydra, hatalmas terhet vett le a vállamról” – mondja Cuda. – „Csináltunk együtt pár szabadúszó munkát, és el voltam ájulva, hogy ez az ember tényleg tud programozni. Én folytathattam a dizájn készítését, és nem kellett többé szenvednem a programozással.”
James Cuda (fent) és „a vörös varázsló” Lloyd Bottomley.
Cuda a feleségével, Alannával (aki egyébként a cég pénzügyi igazgatója) együtt hozta létre a Savage Interactive céget, és Bottomley-vel együtt kezdték el a Procreate fejlesztését.
Az egész folyamat 18 hónapig tartott. A csapat éjt nappallá téve dolgozott a szabadúszó munkáik mellett, több mint 100-szor gondolták újra a dizájnt, és háromszor teljesen átalakították. Mire mindennel elkészültek, már csupán 15 000 dollár állt a rendelkezésükre az alkalmazás elindítására és a továbbiakra.
„Viszonylag szegény körülmények között nőttem fel, ezért számomra mindent kockáztatni egészen természetes volt” – mondja Cuda. – „Azt gondoltam magamban, hogy ha nem lesz kifizetődő a dolog, végül is nem lesz semmi baj, hiszen voltam már hasonló helyzetben.”
Az alkalmazást 2011. március 8-án adták ki. Gyorsan elterjedt az egész világon. Ma a Procreate alkalmazást profik és amatőrök egyaránt használják, legyen szó akár divattervezésről, akár mozifilmek posztereinek létrehozásáról.
A Savage Interactive folyamatosan fejleszti a terméket. A cég nemrég adta ki a Procreate Pocket alkalmazást iPhone-ra, amely nagy felbontású vászonnal, fokozott rétegezéssel és 136 ecsettel rendelkezik. A célja, hogy a művészek útközben is tudjanak alkotni, legyenek bármerre is, Tasmaniától Timbuktuig.
Élő rajzoktató demó készítése.
Bottomley elmondása szerint hiába rendelkezik a Savage már 17 alkalmazottal, még mindig olyan, mint egy startup.
„Ha a kreativitásról van szó, abszolút nincsen bevett munkafolyamat” – mondja. – „Ha valakinek bármilyen ötlete támad, beledobjuk ebbe a hatalmas kavarba, amely a mérnöki és a dizájncsapat, és megpróbáljuk kidolgozni.”