Egy jó céges nyomtatott marketinganyag elkészítéséhez elsősorban a célcsoport pontos meghatározása és megértése, gondos tervezés és a dizájnelemek összehangolása szükséges. Fontos az is, hogy kigondoljuk, mi az a fő üzenet, amit közvetíteni szeretnénk.

A nyomdai előkészítés során, vagyis a design és a tartalom megtervezésekor figyelembe kell venni azt is, hogy kiket szeretnénk megszólítani, mert ez meghatározza a hangnemet és a stílust is. A jól átlátható, logikusan felépített és megfelelően strukturált tartalom megkönnyíti a közvetíteni kívánt üzenet befogadását. Fontos, hogy a szövegek rövidek, mégis informatívak legyenek. A fő üzenetekhez használjunk nagyobb betűméretet, színeket vagy grafikákat, ikonokat. Használjuk a cég arculati elemeit, színeit és logóját.

A térköz is a design fontos eleme, ami hagyja az információkat jobban érvényesülni, és esztétikailag is tisztábbá, átláthatóbbá teszi a megjelenést. A túlzsúfolt tartalom inkább elrettenti az olvasót, mint hogy olvasásra ösztönözné. A nyomdai előkészítésnél figyeljünk arra, hogy a színek legyenek harmóniában az üzenettel is, és lehetőleg ne legyenek túlzottan harsányak.

Csak kiváló minőségű képeket és grafikai elemeket használjunk, mert a vizuális tartalom erősen befolyásolja az első benyomást. Legfeljebb két-háromféle betűtípust érdemes használni, amelyek illeszkednek egymáshoz. Elhelyezhetünk QR-kódot is a lapon, ami az olvasót közvetlenül a cég weboldalára, egy regisztrációs oldalra vagy közösségi média profilra irányítja. Ez lehetővé teszi, hogy több információt adjunk át kevesebb helyen.

Egy jól kivitelezett marketinganyag nemcsak az információk közvetítésére szolgál, hanem erősíti a cég arculatát, és az ügyfeleket a további kapcsolatteremtésre ösztönzi. Ennek nyomdai előkészítése, megtervezése egy átgondolt folyamat, amelyben a struktúrát, dizájnt és szöveges tartalmat is össze kell hangolni. Legjobb, ha olyanra bízzuk, aki mindezt pontosan érti és tudja.